Thursday, December 11, 2008

Lobak Hijau

Di Malaysia, jika makan saya suka order karot susu kerana karot mempunyai banyak zat dan baik bagi kesihatan kita. Tambah susu, lagi sedap. Saya tahu lobak ada 3 jenis saja, iaitu lobak putih, lobak merah dan karot. Kali pertama saya tahu lobak pun ada warna hijau. Pernahkah awak nampak atau makan lobak hijau?

Kawan bawa lobak hijau itu daripada kampung halaman dia-Shan dong, katanya ini lobak yang paling terkenal di kampungnya dan saya nampak lobak ini dikeluar daripada kotak yang cantik macam hadiah.hahaha. Katanya, lobak ini x perlu masak, makan mentah ja. Kadang-kala, mereka makan lobak itu seperti makan buah-buahan. Saya pun cuba, rasa kulitnya pahit tapi isinya manis. Kalau ada peluang, kawan-kawan cubalah cari lobak hijau.



3 comments:

nurmisnan said...

salam.. bukan senang nak dapat lobak hijau nih
lobak hijau mengandungi vitamin k
bagus untuk mengubat penyakit
barah rahim, payudara, ovari
dalam 30%..

selain itu bayam sawi, taugeh dan salad2 lain juga bagus...

Unknown said...

Lobak hijau + lobak merah (carrot) + ubi pang = dipotong dan direbus = amat baik untuk pesakit buah pinggang (ginjal)

Unknown said...

Minum air rebusan shj