Sunday, December 17, 2006

Tahniah kpd Diri Sendiri

Bahasa Melayu/budaya Melayu-memang saya suka.
x tahu kenapa, saya suka dengar kawan2 berbual-bual, lembutnya suara mereka.
x tahu kenapa, saya suka beli kraftangan orang Melayu, senibinanya amat menarik.
x tahu kenapa, saya suka tengok pameran kebudayaan tradional Melayu, warisan bernilai.
x tahu kenapa, saya suka main gamelan, suara merdu apabila kita bermain2 bersama.

Tetapi, masih ada hal saya x suka. paling x suka ialah "Janjian Melayu", kerana mereka selalu lambat!

Membuka blog ini supaya saya blh selalu menulis dlm BM. Takut kalau saya balik China,nanti lupa BM. Sy x nak nanti kawan datang China, saya dah bergagap cakap BM.

Tahniah kpd diri sendiri mempunyai satu blog BM!

2 comments:

Unknown said...

Cik Melati,
Maaf, saya tumpang lalu. Sudah lama saya meninggalkan sekolah, tertarik pula dengan nota pelajar asing yang begitu minat menekuni Bahasa Melayu. Tahniah!

Mungkin catatan pengalaman belajar saudari di M'sia dapat dibukukan suatu hari. Jika berminat di dalam bidang penulisan, silalah ke: http://www.universitipts.com/

Selamat maju jaya dalam segala lapangan.

Unknown said...

janji melayu memang begitu maknanya... lambat. hehe... entahlah mungkin sebab dah macam jadi budaya. Janji pukul satu tapi mesti tak datang tepat pukul satu... dalam 10 orang melayu mungkin 6 yang akan begitu.