Thursday, May 31, 2007

Seminar SKIM X


Dalam seminar ini cuma jumpa seorang pelajar Cina yang sebagai AJK. Sangat gembira jumpa dia, baru tahu dia pun tinggal di kolej za'ba dan blok C, aras sama dgn saya. Tapi x pernah jumpa dia sebelum ini. Dia seorang mesra dan suka bergual dgn etnik yang lain.Inilah majlis makan malam, sy berfikir kami bayar150RM, mesti banyak hidangan. sy naik rapid kl pergi komplek bestari. mana tahu makan nasi lemak dan sate saja!!!




Dalam meja tiap orang mempunyai satu bunga telur dan juga ada nombur yang tertentu. Akhirnya ada sesi untuk memberi hadiah melalui memilih nomber.

Saya pun dapat satu hadiah dengan nomber yang bertuah ini. Jadi, x kecewa sangat lah!








Pelajar yang berjurusan geologi dan seorang pensyarah yang mengajar bahasa Indonesia dari Universiti Padjadjaran. lelaki semua dipanggil Baba dan perempuan semua dipanggil Ibu di indonesia. Jadi baba Cece pernah mengajar di Shanghai dan pernah pergi ke kampung saya, Hangzhou. Beliau kata sangat rindu China dan harap blh pergi suatu hari nanti.

Dua pelajar akan bentang dalam seminar ini. Mereka mengajar beberapa ayat pasar dalam bahasa Indonesia dgn gerakan tangan yang khusus. Sangat seronok bersama dengan mereka.

1.Cape deh!!!
2. Kasian deh lu!!
3.Cucok deh lu.

No comments: